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Autore Messaggio
 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 8:56 
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Pilota di Rally

Iscritto il: 22/03/2010, 11:50
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BankenZ ha scritto:
One more thing that should help, is to lower the rear end a bit. I dont know what motor mount you use, but if you can, try mount the diff axle in the highest position (This gives the lowest rear end). This will give some rear grip.

BR
Rune

Tnx to the "tip", Rune, and tanks also for the english translation of your nice and precious blog... ;)


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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 11:29 
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Pilota di Kart

Iscritto il: 02/03/2010, 1:08
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Mr.Wolf ha scritto:
Tnx to the "tip", Rune, and tanks also for the english translation of your nice and precious blog... ;)


Thanks for the kind words :D
I am glad that someones reading it.

Rune

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:00 
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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:03 
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Iscritto il: 18/12/2009, 21:38
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Tellurico ha scritto:
We love to have such "special guests" on our forum! ;)


mi hai battuto sul tempo! :D

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:05 
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Pilota di Razzi
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Iscritto il: 20/12/2009, 16:16
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Hirosaka:27 ha scritto:
Tellurico ha scritto:
We love to have such "special guests" on our forum! ;)


mi hai battuto sul tempo! :D


Ué ben svegliato! :lol:
Pacco TRP arrivato, c'è tutto, martedì sera ci sarà un bel po' da sperimentare con le nanette! 8-)

SCUSATE l'OT!!!

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Giuliano Golfieri
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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:17 
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Pilota di Razzi
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Iscritto il: 18/12/2009, 21:38
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Bene, bene....
Interessante il consiglio di Rune a proposito del preload sulle molle anteriori, non l'ho mai sperimentato, invece il fatto di alzare l'asse posteriore e quindi abbassare l'altezza da terra c'ero arrivato ;)
non credi che il problema che abbiamo sperimentato entrambi, spinout in entrata o in frenata, sia in qualche modo correlato?

@ Rune: what do you think about top-shock vs DPS?



Sergio

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:20 
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Hirosaka:27 ha scritto:
Bene, bene....
non credi che il problema che abbiamo sperimentato entrambi, spinout in entrata o in frenata, sia in qualche modo correlato?

Non saprei, io non penso di poterla abbassare più di così, farò qualche prova... Come molle anteriori uso le rosse, piuttosto morbide, sul Double Arm.

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 12:25 
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Pilota di Razzi
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Ieri con gomme nuove e Dps con molle green PN, sull'anteriore le purple PN, il problema si è molto ridotto, anche se non del tutto. Credo la sabbia finissima presente in sulla pista faccia la sua parte... :oops:

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 13:36 
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Pilota di Kart

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Hirosaka:27 ha scritto:
Bene, bene....
Interessante il consiglio di Rune a proposito del preload sulle molle anteriori, non l'ho mai sperimentato, invece il fatto di alzare l'asse posteriore e quindi abbassare l'altezza da terra c'ero arrivato ;)
non credi che il problema che abbiamo sperimentato entrambi, spinout in entrata o in frenata, sia in qualche modo correlato?

@ Rune: what do you think about top-shock vs DPS?
Sergio


Regarding the different dampening solutions available, my personal favourite is side dampers and a top shock.
I changed to this for a couple of years ago. Reflex Racing had a side damper that were made to fit with the Kyosho oil shock.
The main positive i think is that you can use different dampening fluids for side dampening, and other for up/ down movement. Now I use the PN system on most of my cars because you can adjust tweak with spring preload and tune the spring rate of the rear with T-plates and springs. Oil filled shock on top, and side dampers with heavy grease in the side dampers. Kyosho 15000WT to 30000WT.

You can be just as fast with a DPS, but I feel that the side dampers are much more consistent, and require less maintenance. Also I feel they have an advantage on bumpy tracks.

As for spinning out problems. When the car spins out on throttle in or out of the corner, add preload to the front springs. This adds some understeer on throttle. For spin outs on corner entry, try some smaller diameter front tires (to lower roll center), or stiffen up the front end. You can also use a slightly harder T plate to make the car go flatter to the turn to reduce the roll of your car. This can help prevent spin outs on corner entry. (This must of course be adjusted to the grip levels at your track).

Lowering always gives more traction to the part of the car that are the lowest.

Spin outs on corner entry can also to some degree be reduced with the differential. Loosen the diff slightly so that it dont lock up when you release the throttle. This is especially important to think of if you use a light weight diff. (The new Atomic diff or PN/QteQ/Reflex combo)

The springs from most manufacturers are not very consistent, so check the length and if you can, the real spring rates. This way you can avoid tweak.

Here are pics of my favourite 96mm setup and 98mm setup.
Immagine
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Ultima modifica di BankenZ il 14/05/2010, 13:40, modificato 1 volta in totale.

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 Oggetto del messaggio: Re: Sovrasterzo in uscita...
MessaggioInviato: 14/05/2010, 13:39 
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Pilota di Razzi
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Iscritto il: 20/12/2009, 16:16
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Wow, thanks a lot for your suggestions and the VERY HOT PICS!!! :shock: :shock: :shock:

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